Kedy nie je možné opraviť poškodenú pneumatiku?
V niektorých prípadoch je oprava osobnej pneumatiky alternatívou k nákupu novej pneumatiky, nezabudnite však, že ju možno opraviť maximálne štyrikrát - potom by ste sa mali rozhodnúť ju vymeniť. Je potrebné mať na pamäti, že sú poškodenia, ktoré znemožňujú opravu pneumatiky:
- Poškodenie bočných stien pneumatiky.
- Poškodenie oblasti pätky pneumatiky.
- Poškodenie neošetrovanej oblasti dezénu (líši sa pre rôzne typy a veľkosti pneumatík).
- Ak má dezén pneumatiky hĺbku menej ako 1,6 mm.
- Poškodenie vnútornej konštrukcie pneumatiky.
- Ak má pneumatika vysoký index rýchlosti (viac ako 240 km/h).
- Pneumatika typu run-on-flat alebo podobného typu, ktorá umožňuje núdzový dojazd do servisu bez tlaku v pneumatike.
- Ak uplynulo 10 rokov od dátumu výroby pneumatiky.
- Ak pneumatika nemôže byť vyvážená.
Kedy by sa mala poškodená pneumatika opraviť?
Ak si všimnete, že vaše auto pri jazde rovno ťahá volant doľava alebo doprava, ak je na prístrojovej doske rozsvietený indikátor snímača tlaku (TPMS), ak ste na ceste do niečoho narazili, pneumatika nemá dostatok vzduchu, prípadne ak máte len podozrenie, že s pneumatikou nie je niečo v poriadku, odborníci Premio vykonajú podrobnú kontrolu a spolu s vami sa rozhodnú pre opravu alebo výmenu pneumatiky.
Jazda na poškodenej pneumatike je nebezpečná pre vás a ostatných účastníkov cestnej premávky. Preto je dobré, ak si všimnete, že s pneumatikou niečo nie je v poriadku, nechať prípadnú chybu správne diagnostikovať odborníkom Premio. Je dôležité zveriť opravu pneumatiky do rúk profesionálov, pretože napriek prvotnému dojmu ide o proces, ktorý si vyžaduje vedomosti, školenie a dôsledné dodržiavanie konkrétnych postupov. Ak odborník Premio odmietne opravu pneumatiky - robí to iba pre vašu bezpečnosť. Dôverujte mu a nehľadajte na opravu nikoho iného.